Varemerkeloven § 2

§ 2. Tegn som kan være varemerke

Et varemerke kan bestå av alle slags tegn som er egnet til å skille en virksomhets varer eller tjenester fra andres, for eksempel ord og ordforbindelser, herunder slagord, navn, bokstaver, tall, figurer og avbildninger, eller en vares form, utstyr eller emballasje.

Det kan ikke oppnås varemerkerett til tegn som utelukkende består av en form som følger av varens art, er nødvendig for å oppnå et teknisk resultat, eller tilfører varen en betydelig verdi.

Se også

Lovhenvisning og eksterne lenker

Lov av 26. mars 2010 om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven) § 2, lovdata.no

Kontakt oss i dag

Ta kontakt for en uforpliktende samtale med en av våre rådgivere. En av våre advokater eller patentrådgivere svarer raskt og gir deg gjerne et oversiktlig prisestimat.

Kontakt oss

Velkommen til Bryn Aarflot

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruken av nettstedet og bistå i vår markedsføringsinnsats. Ved å klikke på 'Aksepter alle', samtykker du til lagring av informasjonskapsler på din enhet. Les mer