Goodwill
Hva er goodwill?
Goodwill er en ikke-materiell verdi som knytter seg til varemerkets opparbeidede anseelse eller renommé. Goodwill, i form av positive assossiasjoner til varemerket, utgjør en viktig verdi for virksomheter, ettersom den innebærer at forbrukere bygger opp et lojalt forhold til merkeinnehavers produkter. Varemerkeloven er utformet for å beskytte goodwill, både for alminnelige og velkjente varemerker. For de velkjente varemerkene med særlig opparbeidet goodwill gir loven et utvidet vern, se varemerkeloven § 4.
Se også
Litteratur
Lovhenvisning og eksterne lenker
Lov 26. mars 2010 om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven) Lovdata.no
Kontakt oss i dag
Ta kontakt for en uforpliktende samtale med en av våre rådgivere. En av våre advokater eller patentrådgivere svarer raskt og gir deg gjerne et oversiktlig prisestimat.
Kontakt oss